Sunday, October 11, 2015

Është e mundur

Çmimi Nobel për Paqen këtë  vit iu dha Katërshes së Dialogut Kombëtar Tunizian për rolin thelbësor në ndërtimin e demokracisë pluraliste pas Revloucionit të Jasemintë të vitit 2011.
Katërshja është në fakt një bashkim organizatash të shoqërisë civile tuniziane, përkatësisht të Lidhjes së të Drejtave të Njeriut, Sindikatës së Punëtorëve të Përgjithshëm, Urdhërit të Juristëve dhe Konfederatës së Industrisë, Tregëtisë dhe Artizanatit. Lidhja midis tyre u krijua para dy vjetësh dhe ka pasur rol tepër të rëndësishëm në jetën politike dhe shoqërore të Tunizise, duke i dhënë asaj “mundësinë  që të ndërtojë një sistem qeverisës kushtetues i cili garanton të drejtat themelore të të gjithë popullsisë, pavarësisht nga feja, bindjet politike dhe besimi fetar,” sipas përcaktimit që i është bërë nga komitetit për dhënien e Çmimit Nobel.
Komiteti Norvegjez i Nobelit këtë vit befasoi shumë njerëz me vendimin e tij, duke pasur parasysh që në rradhën e pretendentëve për çmimin e paqes mendohej të kishin qënë Kancelarja Gjermane Angela Merkel, Sekretari Amerikan i Shtetit Xhon Keri, dhe Papa Francis. Sidoqoftë, vendimi për të lauruar katërshen tuniziane duket vërtet i studiuar mirë dhe krejtësisht i justifikuar. Në një situateë ndërkombëtare kur në botë mbizotëron mosbesimi, zhgënjimi dhe fatalizmi për të ashtuquajturën Pranvera Arabe, ai tërheq vëmendjen ndaj një rasti të padiskutueshëm suksesi.
Pranvera Arabe nisi me një seri lëvizjesh proteste kundër regjimeve totalitare në të gjithë botën arabe. Fatkeqsisht, në shumë vende, veçanërisht në Egjipt, Siri, Jemen, e Libi, lëvizja për demokratizim u vu nën kontrollin e grupimeve ekstremiste fetare, duke u kthyer në luftë civile për të marrë pushtetin, ose në përpjekje sektesh fetare dhe klanesh për të kontrolluar shtetet,dhe burimet e naftës. Ato që nisën si demonstrime paqësore dhe kërkesa për ndryshime në mënyrën e qeverisjes, u shndërruan në përgjakje të popullsive, në shkatërrime massive të industrisë, në një kthim të llahtarshëm te praktikat ligjore dhe shoqërore primitive të para-mesjetës. Popuj dhe shoqëri që kishin vuajtur nga diktatura, janë vënë nën thundrën e ekstremistëve fetarë dhe zjarrin e armëve, duke humbur edhe ato pak liri e mirëqënie që kishin pasur. Pasojë e drejtpërdrejtë janë lëvizjee masive të popullsisë dhe dramae e panumërta njerëzore.
Kjo situate nuk kishte si të mos iu linte shumë njerëzve shijen e pakëndëshme të dështimit dhe idenë se popujt arabë nuk janë në gjendje të krijojnë forma qeverisëse demokratike. Por rasti i Tunizisë është një dëshmi e qartë për të kundërtën. Ai tregon më së miri se popujt arabë janë po aq të qytetëruar dhe të aftë sa edhe çdo popull tjetër, nëqoftëse iu jepet shansi të marrin në duar fatet e veta. Por qytetërimi arrihet duke vënë në plan të parë interesat dhe të drejtat themelore të njerëzve, të të gjithë njerëzve, pa dallim gjinije, feje, apo bindjeje politike. Nëqoftëse arrohet ose nënvleftësohet qoftë edhe njëri nga këto elementë, është e vështirë të krijosh demokraci.
Katërshja e Dialogut Kombëtar ishte organizmi që mundësoi kompromiset midis grupimeve të ndryshme politike, fetare dhe ekonomike në Tunizi, duke dëshmuar më së miri që dialogu i qytetëruar, mirëkuptimi, organizmi qytetar dhe bashkëpunimi mund të funksionojnë fare mirë.

Mendoj që Komiteti për Çmimi Nobel të Paqes këtë vit ka bërë një zgjedhje të shkëlqyer. Shpresoj dhe uroj që edhe vendet e tjerë në atë zonë të botës të ndjekin shembullin e Tunizisë dhe të arrijnë të ndërtojnë shoqëri të përparuara që respektojnë njeriun, njeriun e vërtetë, të prekshëm, dhe jo ide apo interesa të mbrapshta. 

No comments: